Waarom is een ziekenwagen zo gemaakt dat je als patient achterstevoren ligt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
AWM
13 jaar geleden
Je ligt altijd met je hoofd in de rijrichting. Noem jij dat achterstevoren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de baby die in zijn beschuttend slaaptuigje ligt, in de auto natuurlijk, ligt met zijn hoofdje in de rijrichting. Als de wet dit voorschrijft dan zal die keuze wel echt bestudeerd zijn door de autoindustrie en gespecialisserde labo's. De motivatie ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik gaf dit ook als antwoord.

Het beste antwoord

dat is beter want als er andersom zou zijn
krijg je steeds de boezem van de verpleegster steeds in je gezicht met binnen rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Dus elk nadeel heb zijn voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een man wel ja!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zie het helemaal voor me
dat er een patient ligt en die word bijna gewurgd door zo'n boezem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet die verpleegster natuurlijk wel een flinke boezem hebben, want van 2 minitietjes heb je niks te vrezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar goed dat ik geen verpleegster ben dan er vielen meer doden in de wagen dan .....hahahahaha

Andere antwoorden (5)

Net wat Antwoordman zegt, je ligt helemaal niet achterstevoren. Tenzij ze het bed andersom de auto in rijden of de auto achteruit rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de bedoeling van de vraag je duidelijk is maar je valt erover dat de vragensteller een verkeerd woord gebruikt ben je mogelijk achterstevoren ter wereld gekomen....
AWM
13 jaar geleden
Mijn mooie antwoord is verplaatst naar de reacties.
Tja...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat dat alleen bij mij gebeurde???
Jij hebt ook altijd pech
Het hoofd ligt naar voren omdat dat bij het naarbinnen schuiven het veiligst is. Het is denk ik een spontaan, natuurlijke manier om iemand ergens in te schuiven. Het hoofd blijft zo altijd het hoogste punt. Ook bij het uitladen. Dat er tegenwoordig karretjes onder de brancards zitten doet dan aan de gewoonte niks meer af. Het hoofd naar voren is zowiezo iets spontaans. Zo stappen de meeste mensen ook ergens in. Ze buigen de romp in plaats van de rug te hollen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Om het antwoord nog wat te verbreden: ook in lijkewagens liggen de doden met het hoofd naar voren. Ook in mortuaria liggen de lijken met het hoofd van de ingang af.
En zo gaan ze ook meestal de koffer in: van achteren beginnend. Dit omdat het hoofdeinde van de meeste bedden "naar voren"staat. Het is dus erg algemeen.

Toegevoegd na 20 minuten:
En zo worden we in de regel ook geboren: het hoofd naar voren.

Toegevoegd na 1 uur:
Het zal jullie toch wel duidelijk zijn dat de vragenstelller met achterstevoren bedoeld dat het het zichtpunt van de vervoerde naar achteren gericht is? Zo reizen ook veel mensen in treinen niet graag "achterstevoren" wat wil zeggen met de ogen gericht naar achteren.
Op zich is het woord achterstevoren een heel geinig woord want het is een tegenstrijdigheid maar desondanks een heel gebruikelijk woord. Of moeten we het zo opvatten: met het achterste (de billen) naar voren? Dat denk ik eigenlijk wel en zo mogen we deze vragensteller wel bedanken in plaats van hem te bespotten zoals jullie doen. Hebben jullie toch weer wat opgestoken nietwaar?
Over pareltjes en knorretjes....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De antwoordman is wat rancuneus en geeft me per definitie een minnetje ook al beleer of bespot ik de vragensteller niet zoals hij wel geregeld!!! En ik dacht toch ook dit keer een wat beter antwoord te hebben gegeven dan hij. Zucht...wat onsportief op een site met zo een op het oog sociale doelstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb je een plus gegeven en je antwoord gelezen nmd
Hallo,

Ik kan het antwoord ook wel overtypen, maar het heeft te maken met lichaamstrilling.

Op de bron die ik heb toegevoegd kun je lezen dat de methode die nu nog wordt gebruikt een Nederlands tintje kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de baby die in zijn beschuttend slaaptuigje ligt, in de auto natuurlijk, ligt met zijn hoofdje in de rijrichting. Als de wet dit voorschrijft dan zal die keuze wel echt bestudeerd zijn door de autoindustrie en gespecialisserde labo’s. De motivatie ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
los van het comfort en wat gebruikelijk is, heb je als verpleegkundige bij de (schuif)deur meer werkruimte en communicatie mogelijkheden met de chauffeur. het meeste werk aan de patient in de ambulance is rondom het bovenlichaam/hoofd. opzich logisch dan dat je met dat deel op de werkvloer geplaatst wordt. De reden dat er bij de achterdeuren minder plek is heeft oa te maken met de wielkasten. bovendien is er voorin de laadruimte ook meer plek om instrumenten op te bergen!