Is een PhD halen altijd beter/vergroot het altijd je kans op werk?

Ik zit in de sociale gezondheidswetenschappen sector en ik twijfel heel erg of ik een PhD wil doen. We worden er een beetje heen geduwd (onderzoeksmaster) maar ik twijfel of ik wel echt die wereld in wil.. Vandaar de vraag:)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Een PhD vergroot niet altijd je kans op een baan. Sterker nog, de laatste jaren is de vraag naar universitair opgeleiden iets afgenomen. Dit omdat die krachten duurder zijn en hun taak vaak ook door hoogopgeleiden kan worden vervult.

Toch kan het halen van een PhD zeker een voordeel geven, dat is geheel afhankelijk van de functie die je later hoopt te gaan vervullen.