Als je een drs organisatiesociologie hebt, kan je dan als 1e graads docent Management en Organisatie lesgeven in het VO?

Welke aanvullende opleidingen heb je nodig om als docent aan de slag te kunnen in het voortgezet onderwijs?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor moet je een bedrijfseconomische master hebben. Daarna nog een postmaster van 1/2 jaar of een jaar voor de lesbevoegdheid.

Toegevoegd na 2 uur:
Van de site van de Universiteit van Tilburg over de lerarenopleiding M & O 1e graads:

Post-master
Universitaire Lerarenopleiding Tilburg Management & Organisatie

Taal
Nederlands

Start
1 keer per jaar (in september)

Duur
1 jaar in voltijd (beperkte mogelijkheden tot studeren in deeltijd). Verkorte route van een ½ jaar mogelijk voor Bedrijfseconomie, Business Studies, International Business of International Business Administration die de volledige educatieve minor hebben afgerond

Diploma
Eerstegraads bevoegdheid

Carrièreperspectief
Docent, beleidsadviseur, consulent, educatie medewerker, onderzoekscoördinator, redacteur, trainer, wetenschapsjournalist.
Toelating

Op basis van een afgeronde bachelor Bedrijfseconomie, Business Studies, International Business of International Business Administration, met daarnaast een bedrijfseconomische master. Wie beschikt over een tweede graadsbevoegdheid heeft mogelijk recht op vrijstelling van een aantal vakken.
Toelating

Collegegeld en beurzen
Op basis van een afgeronde bachelor Bedrijfseconomie, Business Studies, International Business of International Business Administration, met daarnaast een bedrijfseconomische master. Wie beschikt over een tweede graadsbevoegdheid heeft mogelijk recht op vrijstelling van een aantal vakken. Kijk ook of je in aanmerking komt voor een extra jaar prestatiebeurs / Lerarenbeurs