Wat is de definitie van "sociaal-maatschappelijk"?

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat omdat deze term allemaal; wat wordt er precies mee aangeduid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39.7K

Antwoorden (1)

Sociaal/maatschappelijk wil zeggen dat iets betrekking heeft op de intermenselijke (sociaal) samenleving/openbare ruimte (maatschappij).

Alles dus dat te maken heeft met mensen onderling en het stukje door mensen ingerichte en aangeduide wereld waarin zij wonen en leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag Marleen, Dank je wel voor jou antwoord. Nu vraag ik mij af: Eigenlijk betekent sociaal-maatschappelijk dus onze leefomgeving en alles wat daar in plaats vindt. Er is eigenlijk weinig dat er nog buiten valt, klopt dat? Een klassiek container begrip?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er moeten wel mensen / intermenselijke relaties bij betrokken zijn en/of met de maatschappij / samenleving te maken. Bijvoorbeeld hondenpoepoverlast of kinderopvang zijn duidelijk sociaal-maatschappelijke issues ; maar pakweg het fileprobleem of het ruimtevaartprogramma zijn dat niet. Het is nu ook weer niet zo ruim dat echt ALLES er onder valt.