Waarom gaan mensen in de fitnessruimte precies naast mij sporten, terwijl er nog 8 andere identieke apparaten vrij zijn?

En dan niet specifiek naast mij denk ik haha, maar gewoon dat veel mensen net het apparaat naast iemand anders pakken als er nog 8 van dezelfde apparaten in de rij erlangs staan.

In de wachtruimte kom ik juist het tegenovergestelde gedrag tegen, mensen laten meestal 1 stoel vrij tussen zichzelf en de andere wachtende..

Toegevoegd na 1 dag:
Ohja en het zijn vaak ouderen. En ik heb eigenlijk altijd oordopjes in dus in dat geval ben ik niet erg aanspreekbaar..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je eruit als Gisele Bündchen en draag je een strak fitnesspakje? Dan is het antwoord niet moeilijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha

Antwoorden (7)

Ze vinden het gezelliger en misschien hopen ze wel op een praatje met je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaan ze naar de sportschool om contact te zoeken met anderen, sporten is ook een sociale aangelegenheid, en misschien vinden ze je wel erg leuk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je wel lekker, maar heb je het zelf niet door?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het wel een sociale actie.

In een wachtruimte heb je ZEKER geen connectie met de anderen, vaak willen mensen hun jassen/tassen naast zich kwijt dus het is wat opdringerig om zo aan te schuiven.

Die fitness geeft toch iets gemeenschappelijks (al zou je geen woord wisselen) je hebt toch een soort connectie, je zit op dezelfde tijd bij dezelfde sportschool.

Als iemand demonstratief twee apparaten verderop gaat kan het een soort afwijzing zijn naar jou toe. Zo van ik moet jou niet en wil zeker hebben dat je niet tegen mij kunt praten dus ik ga ver weg staan.

Het lijkt een soort "de opties zijn open" naar jou toe, als je naast elkaar sport kun je praten maar het hoeft niet. Gaan zij ver weg staan beslissen zij dat er NIET wordt gepraat.
amigo
13 jaar geleden
Misschien wil ze aan zo'n mooi jong bloempje laten zien wat ze nog in huis hebben..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien schamen sommige mensen zich een beetje voor hun techniek of hun lichaam en gaan ze naast iemand sporten waarvan ze vinden dat die het goed doet. Als ik bijvoorbeeld naast Usain Bolt ga lopen dan lijkt het ook heel wat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus eigenlijk om zelf minder op te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas als ze dichtbij staan zien ze dat je oordopjes in hebt. En dan willen ze niet weer weglopen...

Nee hoor, grapje.
Ik zie het ook in de sportschool. Op de loopband sluit mensen naast me aan. Dan hebben zijn nog adem om te kletsen. Ik niet :)
Het sportieve element verbindt. Dat is absoluut een feit. Ook met de pauzes tussendoor is er altijd aanspraak. Vaak zijn het ook dezelfde personen die je op die tijd tegenkomt. Je bent er allemaal met eenzelfde doel: body verstevigen en sportief bezig zijn. Broeders/zusters in de strijd.