is er op de maan europa leven mogelijk

men denkt dat er op europa de maan
een oceaan bevind diep onder de ijskorst
zou daar leven kunnen zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zou op Europa leven kunnen zijn of ontstaan.
De reden van die mogelijkheid is omdat er onder het heel koude oppervlak van ijs , geconstateerd is dat zich daaronder wel eens een oceaan van vloeibaar water zou kunnen bevinden. Vloeibaar water wijst op niet al te lage temperatuur. Men heeft ook reeds een soort actieve geisers gezien.
De ijslaag zou minstens 3 km dik zijn.
Men weet verder niks over Europa , maar staat helemaal boven het lijstje om die eens te bezoeken.
Indien er leven is zou het om een soort zeeleven gaan.
Er is een kans.

Toegevoegd na 5 minuten:
Europa zou onder meer verwarmd worden door een aantrekking van Jupiter , die ervoor zou zorgen dat Europa binnenin een soort harmonica beweging maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een 'min' geeft zou ik graag weten waarom ...dan leren we er beiden nog iets van.

Andere antwoorden (6)

dat zou zo maar kunnen, we weten het niet.
Ze willen een sonde door het ijs laten zakken om dit nader te onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zou eventueel leven geweest zijn maar het is onmogelijk dat er nu leven op kan zijn.
Volgens mij is er ooit leven op geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de samenstelling van europa is leven daar niet uitgesloten, maar dat zullen we na onderzoek in de toekomst wel bevestigd krijgen. Positief of negatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet uit te sluiten dat er in die oceanen op Europa vormen van leven zijn, en juist daarom is die satelliet erg interessant als studieobject.

Maar stel u het niet al te idyllisch voor:
- een eigenlijke atmosfeer is er niet. De satelliet heeft veel te weinig massa om een atmosfeer vast te houden. Die zuurstof waarnaar u vereist is zuurstof dat (in heel lichte dosissen) ontsnapt uit de oceanen die onder de ijskap zitten.
- het is er erg koud aan het oppervlak. Enkel een eind onder het oppervlak stijgt te temperatuur boven nul. Als je daar wil gaan leven, moet je permanent onder water zwemmen.

Europa zal dus wel nooit een interessante plaats om te koloniseren zijn. Wel een interessant object waar we kunnen nagaan of en hoe in andere omstandigheden dan bij ons ingewikkelde vormen van chemie, misschien biochemie, zich ontwikkelen in de toekomst zullen we er
waarschijnlijk nog wel meer van horen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. En als het er niet al is, kunnen wij het er in de onderhuidse zee uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De situatie is natuurlijk anders want het ligt niet in een leefbare zone zoals onze planeet, mars en venus. Europa ligt écht ver en de austronauten zullen er misschien moeilijkheden mee krijgen aangezien er nooit verre afstanden werden uitgevoerd. Men moet ook zien ofdat er een kern is en de zwaartekracht moet men ook kennen. Dit heeft natuurlijk goede coordinaties en belangrijke onderzoeken nodig. De technoligie moet eigenlijk ook nog meer en meer avanceren ,ontwikkelen en laten we dan gewoon hopen dat Europa op een vaste baan blijft met haar moederplaneet en niet botst met andere planeten of niet wegslingert. Er zijn bewijzen dat Europa af en toe meteorietinslagen krijgt en dat er al is een botsing was met een andere soort maan tegen een andere soort man want een maan draait anders rond de moederplaneet het heeft geen vaste baan net zoals bij ons.

Voor ons zal het waarschijnlijk niet meer haalbaar maar hopelijk ,gewoon hopelijk wel mogelijk voor de 2,4 de generaties die komen wel mogelijk is.
Natuurlijk zullen allerlei landen veel geld moeten ophoesten want wie het eerst is aan een planeet krijgt het.
Finders keeps it.

Toegevoegd na 1 minuut:
Titan zal dan waarschijnlijk onze energiebron zijn want het bevat 100 keer meer energiebronnen zoals methaan dan onze planeet!