Is een psycholoog ook een demagoog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een vreemde vraag - hoe kom je dáár nou bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zomaar opeens.

Het beste antwoord

Ik ken geen psycholoog die ook demagoog is. Misschien is het wel zo dat demagogen veel mensenkennis hebben, maar dat is niet hetzelfde als psychologie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een psycholoog is een gedragsdeskundige en geen demagoog, tenzij ..... je er eentje kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een demagoog is een Agitator, Opruier, Volksleider, Volksmenner, dat kun je toch niet zeggen van elke psycholoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats hem in een leidende rol en zie hoe hij te werk gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, een psycholoog is zeker niet per definitie een volksmenner.
wel is het zo dat een demagoog veel heeft aan een stuk psychologische kennis.