Hoe kun je bepaalde gebeurtenissen uit het verleden die je dwarszitten verwerken?

Ik heb een jaar terug een sollicitatiegesprek gehad waar de recruitment medewerker mijn sollicitatiemail niet goed had gelezen en er een misverstand is ontstaan. Ze wilden mij niet geloven (of gaven het niet toe) en ik ben daar naderhand volledig de grond in geboord.

De medewerker loog volgens mij tegen de aanwezige directie over mijn sollicitatiebrief/mail zodat ze minder dom leek, ze was er namelijk niet van op de hoogte voor welke functie ik kwam solliciteren en had zomaar iets aangenomen.

Ik doe het op carrieregebied goed en heb een goede baan ondertussen maar op een of andere manier kan ik dat gesprek maar niet loslaten. Ik vond het zo een tergend oneerlijke situatie en heb me er naderhand erg rot om gevoeld. Ik heb nog contact proberen te zoeken met de directie naderhand maar die hebben nooit wat van zich laten horen.

Hoe zou ik me hier minder mee bezig kunnen houden. Ik besef al dat het volledig irrelevant is en dat ik er toch niks meer aan kan doen, maar het blijft opspelen in mijn gedachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Schrijf gewoon een brief naar de persoon voor wie de sollicitatiebrief bestemd was. Schrijf hier in eerste instantie in dat dat gesprek je nu nog niet los kan laten en je hier enorm mee in je maag zit. Vertel hun op welke functie je gesolliciteerd had en dat dat niet de functie was die die andere persoon ervan gemaakt had. Vertel er meteen bij hoe het kritiek over jou op jou overgekomen is en wat het veroorzaakt heeft....slapeloze nachten, schaamtegevoel, boze gevoelens en het neerbuigende gevoel van hun op jou.
Vraag in die brief alsnog om een gesprek, niet als sollicitant maar gewoon om je gevoel weer terug te krijgen en het misverstand uit de weg te ruimen en die boosheid naar hun te veranderen in een vredige afsluiting. Mocht je geen antwoord meer krijgen dan zou ik dit bedrijf en de betreffende directeur(trice) melden bij het CWI met je verhaal erbij en hoe je je voelt. Misschien dat hun jou advies kunnen geven, ze zijn dan tevens op de hoogte van dat bedrijf. Je kan je boze brief achteraf alsnog in een lege fles doen met dop en ergens in de rivier dumpen als symbolische afsluiting van jouw probleem. Je hebt je probleem op papier gezet en in het water gegooid dus moet het uit je hoofd verdwijnen en hopenlijk lucht dit op en kan je meer van je nieuwe baan genieten. Heel veel succes bij je nieuwe baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toch weer een brief sturen naar de directie,en uitleggen wat je dwars zit.Als je geen antwoord krijgt,gewoon weer een brief sturen.enz enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een beeld is dat je op kan halen waar je negatief op terugkijkt, maak dan een afspraak bij een psycholoog. Vertel hem over de situatie en het beeld. Hij zal je dan waarschijnlijk een EMDR-behandeling geven. Hierbij vraagt hij je om dat beeld voor je te halen, en dan gaat hij met z'n vingers heel snel langs je ogen heen, en jij moet dan z'n vingers volgen. Na 1 a 2 minuten stopt hij en stelt hij wat routinevragen. Dit doet hij zo'n 5 keer, en bij mij was het na 2 behandeling helemaal weg. Ik heb namelijk wat problemen met m'n moeder gehad.

Hoop je hiermee te helpen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vervelend het ook voor jou klinkt, IK denk dat je geen brieven meer aan die organisatie moet schrijven. Als je pech hebt zit de helft van de mensen al op een andere functie, de rest weet niet waar het over gaat of het interesseert heb niet. Voor jou was het knagend maar dat geldt vast niet voor heb.

Dus houd de eer aan jezelf en probeer het voor jezelf op te lossen. Ik zag hiervoor al een techniek genoemd, ik weet er nog één, NLP. Ik heb daar ooit een eendaagse cursus in gedaan, ik wil niet te euforisch doen maar het heeft MIJ bevrijd van allerlei oud zeer waar alleen IK last van had.

Weet je, jij bent ECHT oneerlijk behandeld toen, maar er is er maar één die daar NU nog onder lijdt en dat ben jij. Als je dus niks meer kunt doen om de situatie van toen recht te trekken (en dat is zo want ze reageren niet) moet je het ze niet gunnen dat ze ook nu nog jouw leven verpesten.