Wat wordt er bedoeld met 'begeleidend cerebraal letsel'?

In de volgende context: als de huid boven het fractuur gesloten is en er geen begeleidend cerbraal letsel is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Erna55
7 jaar geleden
Je uitleg is heel sumier.
Na de " als" komt er vast een " dan " Ik kan me voorstellen dat iemand een ernstig hoofdletsel heeft. De schedel is gebroken en er is een grote wond.
"Als .......... en er geen begeleidend cerebraal letsel is " kan duiden op de behandeling die dan gegeven gaat worden wanneer er geen verder hersenletsel is.

Antwoorden (1)

"cerebraal letsel" is letsel aan de hersenen.

Wat er in gewoon Nederlands staat is dus: Als de huid boven de (schedel)breuk gesloten is en er verder geen beschadigingen aan de hersenen zijn (dan....)