Wat gebeurt er als je dood gaat?

Ga je naar de hemel of de hel? geloof je er wel of niet in? gebeurt er niks en blijf je een beetje ronddwalen? jouw mening graag!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Geen idee, maar een geluk, dat weet niemand. Tegenvraag: waarom leef je als je toch doodgaat? Het is het enige wat zeker gaat gebeuren als je geboren wordt, nl. dood gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het leven is een sexueel overdraagbare aandoening die 100% dodelijk is.
Wat ik geloof: als je doodgaat, is er geen 'jij' meer om naar een andere plek te gaan of rond te dwalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat er met je lichaam gebeurt als je dood gaat, kun je je voorstellen, maar wat gebeurt er met je geest? Leef je op een bepaalde manier voort? Zelf denk ik van wel, maar niet in een hemel. Ik denk dat wat ik op aarde bereikt heb, voortleeft op aarde. Bijv. in mijn kinderen, maar ook in wat ik bijgedragen heb aan de maatschappij. In eerste instantie zal mijn "geest" nog wel iets zijn dat men kan oproepen, maar hoe langer ik dood ben, hoe meer dit versnipperd zal raken. Maar wat ik nu schrijf is een visie. Hoe het in werkelijkheid zal gaan, zal de toekomst uit moeten wijzen. Alleen is er één probleem.... ik zal het zelf nooit te weten komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft nog nooit iemand me kunnen vertellen. De hemel en de hel zijn slechts verzinsels waar je vrij in bent om in te geloven of niet. Wetenschappelijk gezien sterven je hersencellen af en besta je als zelfdenkend complex systeem niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dood gaat is het traditie om iemand of onder de grond te stoppen of in de fik te steken. Anders gaat het zo stinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als we naar de hemel of de hel zouden gaan, gaan we in feite niet dood. Dood gaan houdt (naar mijn idee) in dat je stopt te bestaan.

De vraag is, gebeurt dat op het moment dat ons lichaam dood gaat? Het logische antwoord is dan ja. Dit omdat er geen enkel bewijs is dat er iets is buiten het lichaam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je geen antwoord weet op die vraag ga je naar de hel!