Wat moet ik me voorstellen bij een golf die niet uit deeltjes bestaat?
Sommige mensen dachten vroeger dat licht alleen een golf was, nu weten we dat licht zich kan gedragen als een golf én als deeltjes (fotonen). Wat ik niet snap is hoe ik me een golf moet inbeelden die niet uit deeltjes bestaat. Ik hoop dat hier iemand is die dit voor mij kan verduidelijken.
"Met het interferentie-experiment van Young trachtte hij rond 1805 de vraag op te lossen of licht uit deeltjes bestond of uit golven die door >>>een of andere ether<<< reizen, net als geluidsgolven door de lucht." Dus het was niet per se zo dat men dacht dat licht een golf was zonder deeltjes, maar dat men niet wist door welke deeltjes licht zich dan voortbewoog (mocht het enkel een golf zijn).
Het spijt me te zeggen dat ik zelf weet hoe dit werkt, maar dat het totaal niet duidelijk wordt gemaakt met de quote die je hebt gegeven. Mocht deze zin(nen) het voor jou duidelijk maken, dan vrees ik dat je de essentie niet mee krijgt. Het beginsel hiervan ligt al heel erg anders dat wat de tekst weergeeft.
Geduld is een schone zaak. Je kent me al langer en weet dat ik graag hierop antwoord geef en mijn kennis deel. Op deze manier terug komen, vind ik zeer onbeleefd en zelfs op het beledigende af. Tracht wat meer geduld te hebben en dan verschijnt er vanzelf een antwoord van mij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.