Ja, dat is mogelijk. Nou niet elke atoomkern, maar als je in het periodiek systeem kijkt, dan zijn alle elementen boven de 92 kunstmatig gemaakt door kernfusie.
En er is zelfs een gerucht dat een paar weken geleden element 117 is gemaakt.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat niet Copernicum ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, nee, sorry, dat was 112. Maar ook vrij recent meen ik.
AWM
13 jaar geleden
Ze noemen het voorlopig Ununseptium.
Zie http://www.nytimes.com/2010/04/07/science/07element.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt,
ik vond dit het beste antwoord vanwege duidelijke taal
en een simpel antwoord!

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk niet, want je maakt geen nieuw soort molecuul maar een nieuw atoom. Misschien dat je met een setje van die nieuwe atomen wel een nieuw molecuul kunt maken.
Thuis experimenteren? Zie onderste link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie misschien wel, maar de benodigde energie is niet mis.