Huilen is het uiten van een emotie en beide,zowel verdriet als blijdschap zijn (sterke) emoties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: tranen horen bij alle emoties, niet alleen droeve emoties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laat zien, dat het beide hetzelfde is.
Beiden de helft van 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat de tranen pas komen als je loslaat of dat in vreugde of in verdriet is maakt niet uit, het is het loslaten van opgebouwde spanning, die maakt dat de traanklieren geactiveerd worden.
Met de tranen spoel je allerlei stofjes weg die spanning en stress veroorzaken