Kan een sterk magnetisch veld vuur tegen houden?

Vuur is een beetje een plasma waarbij de deeltjes (gedeeltelijk?) geioniseerd zijn. Nu zullen geladen deeltjes afgebogen worden door een magnetisch veld.
Zo zie je bijv. bij het aardmagnetisch veld dat geladen deeltjes worden tegengehouden en worden afgebogen. Maar kan een magnetisch veld zo sterk zijn dat het vuur tegen houdt?

erotisi
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, een sterk magnetisch veld kan geen vuur tegenhouden. Het magnetische veld kan alleen magnetische materialen aantrekken of afstoten.
Bronnen:
4 maanden geleden