Wat zou je zien in het midden van een bol als alles om jou heen uit spiegel bestaat (één geheel) en je jezelf niet kan waarnemen?

Dus stel dat je in een volmaakte bol bent en alles om jou heen uit spiegel bestaat.

-Zodra je 'iets' kan zien, betekent het ook automatisch dat er ''iets'' is die dat vanuit het binnenste van zo'n bol kan waarnemen. Dat licht reflecteert in de spiegel, en dat is waar het beeld dan is opgebouwd. Maar wat als er echt niets in de bol is, en alles erom heen (in een bol om je heen) alleen maar uit 1 spiegel bestaat. Betekent er dan ook dat er gewoon niets is te zien? Er is immers ook geen licht wat gereflecteerd kan worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

als er geen verlichting in de bol aanwezig is,zaklamp of wat dan ook,zul je in het pikkedonker zitten en dus niets zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ leuk om te weten dat we toch een heel klein beetje licht geven in het donker.

Andere antwoorden (1)

Als er wel verlichting is in de bol dan zou je gewoon oneindig ver kunnen kijken (het droste effect) krijg je dan. Want het maakt niet niet of het uit 1 spiegel gemaakt is. Je kijkt ergens heen en dat uitzicht word in een rechte lijn weerkaatst naar de andere kant van de spiegel bol.

En je zou heeeeel vaak jezelf zien :D van bijna alle kanten