Hoe kom ik aan de lijst van 65 stoffen waarvan precies omschreven staat hoeveel er maximaal in drinkwater mag zitten?

Ik heb gehoord dat het in het waterleidingbesluit staat maar ik kan de lijst van de stoffen nergens op internet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad zeg, overal staat diezelfde vermelding met grammaticale fout: "in het Waterleidingbesluit (de Waterleidingwet) is voor circa 65 stoffen de maximale hoeveelheid vermeldt" [want een voltooid deelwoord eindigt nóóit met dt]. Dus ze hebben het allemaal van elkaar gekopieerd, maar die lijst is nergens te vinden.

Antwoorden (2)

Het waterleidingbesluit is per 1 juli 2011 vervallen. Ik kan niet achterhalen waarom (ook niet echt diepgaand gezocht, geeft ik toe). Dat staat in de onderste link.

De eerste link is een inspectierichtlijn waarin een toelichting wordt gegeven over metingen en in de bijlagen een aantal producten en toegestane waardes wordt gegeven. Ik weet niet of dit is wat je bedoeld, maar ik vond het er op lijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden waarom eisen vervallen is meestal omdat ze of niet meer van belang zijn, of (en dat is erger) er toch niet (meer) aan voldaan kan worden...
Hoe kom je daaraan? Je zou kunnen proberen te Googelen: http://google.nl

Ook via Bing zou je 't wellicht kunnen vinden: http://bing.com

Andere wegen zijn Yahoo.com, Ilse.nl, etc.

Tips voor zoektermen: drinkwater, stoffen, waterleidingbesluit