Waar staat de maan als het volle maan is?

Waar staat de maan als het volle maan is? Dat is deze week de vraag bij natuurkunde, maar nu kan ik het antw. dus niet vinden... Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

In het verlengde van de aarde en de zon. Het zonlicht schiijnt net langs de aarde en verlicht de maan. We zien dan het verlichte deel van de maan als volle maan. Het max te verliichten deel is dan door ons te zienm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u een rechte lijn trekt tss de zon en de aarde dan staat de maan voorbij de aarde maar met de onderkant boven de aarde want als die in het verlengde van de aarde zou zitten hebben we een maansverduistering omdat ze dan in de schaduw van de aarde zou zitten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Link vergeten posten waar u alles over de maan kan lezen.