Site met natuurkunde theorie, specifiek geluid en geluidsgolven gezocht?

Weet iemand een goede site waar de basis van natuurkunde en dan specifiek alles wat met geluid (Hertz, decibel, interferentie enzo) te maken heeft op uitgelegd wordt?
Liefst een site waar ook wat vraagstukjes en berekeningen opstaan.
Soort basis / begintheorie hoger onderwijs ben ik op naar zoek, weet iemand een goede site?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wanneer je specifiek op zoek bent naar de theorie van geluid kan ik je aanraden een een kijkje te nemen op http://mysite.du.edu/~jcalvert/waves/soundwav.htm
Deze website behandeld diverse fundamentele akoestische onderwerpen op beginnersniveau. Kijk ook vooral naar de referenties aan het einde van de pagina.
Een andere goede is http://www.studyphysics.ca/newnotes/20/unit03_mechanicalwaves/chp141516_waves/
Wanneer je geheel 'from scratch' wilt beginnen kan het geen kwaad om een eerstejaars natuurkundeboek open te slaan. Vrijwel geen enkel onderdeel van de natuurkunde staat op zich (akoestiek is hierop geen uitzondering).
Om een goed begrip van de stof te krijgen is het waardevol om diverse golfonderwerpen parallel en op zeker abstractieniveau te bestuderen. In de meeste natuurkundeboeken zit dit idee verwerkt.
Kijk maar eens naar http://en.wikipedia.org/wiki/The_Feynman_Lectures_on_Physics
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah! Dank je wel, ik heb het allemaal ooit eens gehad - alle boeken ook netjes bewaart. Thanx voor de linken.
:)