Hoeveel weeg je op 1m. afstand van een zwart gaatje met de massa van de aarde en een doorsnede van 0,9cm?

Stel dat er een weegschaal zich op 1m. afstand 'in de lucht/ruimte zou kunnen hangen' boven dat zwarte gaatje. Hoeveel zou iemand die op een onze aarde 75kg weegt, dan op die weegschaal wegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed ongeveer 235,62kg, maar weet 't niet zeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op een weegschaal in de ruimte weeg je niks.

Antwoorden (1)

M/r^3 op een afstand r van een zwart gat met een massa van M.
Het batterijtje van mijn rekenmachientje is leeg :(

Toegevoegd na 14 minuten:
Mijn formule geeft het verschil in aantrekkingskracht tussen je hoofd en je voeten als je
100 Schwarzschild radii van het zwarte gat verwijderd bent.
Dus verschillende delen van je lichaam hebben een verschillend 'gewicht', je wordt daar heel erg mager van.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
start
bureau accesoires
rekenmachine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft d'r nog een rekenmachine... 'T was natuurlijk een grapke van A.
AWM
14 jaar geleden
Nee, nee, die kan niet machtsverheffen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Ik snap je formule niet? Want hoe verwerk je die 75 normaalaardse kilo's er in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap dr helemaal geen zak van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is ook allemaal lekker belangrijk