Hoe weet je of je een precies metende buiten/binnen thermometer hebt/koopt?

Ik wil graag een thermometer die de juiste temperatuur aangeeft voor in huis en ook buiten. Nu heb ik 2 thermometers al gekocht en ze geven beiden verschillende themperatuur aan. Echt met wel 4 graden verschil. Ook verschilt mijn thermostaat met deze thermometers. Welke van de 3 is nu accuraat en precies? En hoe weet je überhaupt of een thermometer de correcte themperatuur aangeeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen reclame, probeer een onafhankelijke vergelijkingsite te vinden en bekijk hun reacties en die van de reviews. Op basis daarvan (iemand heeft het calibreerwerk voor je gedaan) kan je best een keuze maken..
tinus1969
7 jaar geleden
Hangen de thermometers op een verschillende plaats?

Antwoorden (2)

Door te ijken met een gekalibreerde temperatuur sensor kom je erachter welke van de thermometers de juiste temperatuur aangeeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ijken kan dan bijvoorbeeld door de sensor in een bakje smeltend ijs/sneeuw te leggen, dit is namelijk altijd 0 °C
Je kunt één goede laboratorium thermometer kopen, via de apotheek.
Daarmee ijk je de andere thermometers door er een stickertje me +1, -2 etc. op te plakken.
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
@Manonnetje3,
Ik heb bij de Blokkereen Xiron remote sense thermometer gekocht (10 euro). Die werkt in 0.1 graden.
Hij geeft in smeltend ijs een temperatuur aan van 0.1 C. Dus een temperatuur tussen 0.01 C en 0.15 C.
Lijkt me aardig nauwkeurig.