Kan een almachtige, alwetende god een vraag stellen die hij zelf niet kan beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
1.4K

Het beste antwoord

Je spreekt jezelf tegen. Een 'alwetende' weet alles, dus nee hij kan geen vraag stellen waarvan hij het antwoord niet weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ik doe dat regelmatig, ja...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwarrend, wat is nu het antwoord?
AWM
13 jaar geleden
Zie het laatste woord van mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus het kan?
AWM
13 jaar geleden
Komt tot Mij, en ik onthul al deze mysteries...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TomTom: Steek een sigaret op en ga ijverig LPG tanken. Boem. TomTom: U heeft uw bestemming bereikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben bang dat Tom Tom samen met eigenaar ter ziele is.
Op de middelbare school waren we hier ook over bezig.
Waarom zou God een vraag stellen? Hij/Zij weet alle antwoorden. Het kan hooguit een retorische vraag zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke vraag die hij stelt, draagt het antwoord alreeds in zich
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen alwetende, want er zijn gewoon vragen die niet KUNNEN beantwoord worden.
Lost gelijk 3 vragen op:
zijn er vragen die niet te beantwoorden zijn?
Kan iemand alwetend zijn of bestaat er een alwetende? Kan hij/zij een vraag stellen aan zichzelf waarop hij geen antwoord kan geven?

Tadaa!! :D

Nee, even serieus. Niemand kan alwetend zijn. (Nee ook god niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor waarom kan ik niet liegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar kom ik vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want een almachtige, alwetende god bestaat niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde vraag die jij al stelt!!

"Welke vraag kan ik stellen, maar niet beantwoorden?"

Als hij een vraag vindt waarop hij geen antwoord heeft, is hij niet alwetend. Als hij die vraag niet vindt, is hij ook niet alwetend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een almachtige, alwetende God kan dat, omdat hij almachtig is.

Maar omdat hij ook alwetend is zou hij toch het antwoord moeten weten. Dat is onmogelijk, want dan zou hij de vraag kunnen beantwoorden.

Derhalve is het logisch niet mogelijk dat er een god is die én almachtig én alwetend is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logica is niet het terrein van het goddelijke.
Nee,en dat is zelfs de essentie van de grote religies op deze aarde!Wij,als mensen hebben de twijfel meegekregen.En de grote spirituele leiders wijzen ons allemaal op de kracht van het geloof.Jezus Christus zegt in mattheus 17:20 als wij een geloof als een msterdzaadje hadden dat wij bergen zouden kunnen verzetten.
En lees hebreeen 11 eens!
Als je de Koran leest zul je merken dat Allah zonder twijfel dicteert.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat God geen twijfel en geloof kent,hij heeft die eigenschappen niet nodig,want hij is alwetend en hoeft dus geen vragen te stellen,dat is iets wat mensen doen en nodig hebben om dit leven te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een almachtige, alwetende god heeft geen behoefte om een vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan hij niet, hij weet alles, dus vraagt nooit iets.

Dank je voor deze Goddelijke vraag. De enige stommiteit die ik me kan voorstellen is vragen naar de bekende weg, zelfs God doet dat niet.

En ja hij kan dat zeker als hij dat echt wil, ziehier een voorbeeld, dat het toch mogelijk is door deze vraag te stellen.

Het zou wat kunnen verhelderen om "god" te vervangen voor "goed". De vraag zou luiden: Kan een almachtige, alwetende goed een vraag stellen die hij zelf niet kan beantwoorden?" Één letter anders, maar dan wordt het wel heel duidelijk.

Toegevoegd na 42 seconden:
God is not Mr Bean.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hij of het weet het antwoord al vóórdat de vraag gesteld wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een MAA god geeft geen antwoorden en stelt überhaupt geen vragen. Wie zouden die moeten beantwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.Het is absoluut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen antwoord want god bestaat niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als een almachtige, alwetende god kan een almachtige, alwetende toverfee geen vraag stellen die hij/zij niet zelf kan beantwoorden aangezien je aangeeft dat het een 'almachtige en alwetende' is.

Wanneer je je vraag goed leest zal je dus al tot je antwoord komen.