Waarom is de neus van de sphinx in Egypte nooit gerepareerd ?

Zoiets moois zou nu gelijk hersteld worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn aan het sparen voor een "nose job" ;-)

Antwoorden (2)

het word niet gerepareerd omdat het er nu gewoon zo uit ziet.
het colosseum in rome word ook niet gerepareerd.

waarschijnlijk omdat men het risico niet wil hebben dat het verkeerd gaat, nu weet men wat men heeft en een restauratie kan mislukken.

de neus is er trouwens in 1378 afgehaald door een andere religieuze stroming in die tijd.
een aantal egyptenaren offerde nog steeds spullen aan de sphinx in de hoop dat de wensen uitkwamen.
de religieuze leiders van die tijd wilden dat niet en lieten de neus vernietigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een eerbetoon aan Obelix, die,zoals je kunt lezen in het desbetreffend stripverhaal, 'm in het zand heeft begraven