Indien je ergens veel energie in stopt en er komt minder energie uit, heeft het dan wel zin?

Ik heb het uiteraard over.....
http://alturl.com/y3gq

Ben benieuwd naar jullie mening...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Goeie vraag! Ik zou zeggen:
bestudeer de eerste wet van de thermodynamica. Het is een gesloten model, verspilling is tegennatuurlijk en heeft inderdaad geen zin. De mens is toch gedoemd te mislukken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je ergens veel energie instopt en er komt evenveel of MEER uit, dan heb je het Perpetuum Mobile of zelfs een nog magischer apparaat / mechanisme uitgevonden.
Dat kan / bestaat helaas, niet, DUS impliceer je in je vraag eigenlijk dat ALLES zinloos is.

Alles wat je doet , maakt, weet ik veel, kost energie, maar levert nooit evenveel of meer dus altijd minder op. Maar waarom zou alles energie moeten opleveren ?? Misschien haal je er wel heel andere, waardevollere dingen uit.
Schoonheid, liefde, aandacht, kennis, ervaring, de lijst is eindeloos. Dat resultaat kan alle er in gestopte energie meer dan waard maken, op meer dan één manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk!
Je bent toch lekker bezig geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevol, visueel antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik spreek uit ervaring... Ik heb regelmatig zo'n Don Quichotte gevoel..
Energie ergens in steken kost ook energie dus komt er altijd minder uit.
Rare vraag zeg, toelichting?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, erg goede vraag lees:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie
of begin hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare vraag? Rare wereld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de aangegeven site in de vraag kon ik niets met deze wel. Bedankt.
Van belang voor de beantwoording van deze vraag is dat je met andere mensen een samenleving vormt. Het komt vaak voor dat je ergens energie in steekt die je niet direct zelf terugkrijgt, maar waar andere mensen van profiteren. Als het totale profijt van jou en de anderen meer is dan dat jij er energie in hebt gestoken denk ik dat je er mee door moet gaan. Zo houd je een samenleving in stand. Je moet zelf in de gaten houden of er een gezonde balans bestaat tussen de energie die je geeft en de energie die je ontvangt om geen profiteur of moeder Theresa te worden, hoewel er ook mensen zijn die zich daarbij goed voelen. Ook kan de opbrengst later komen, zoals de energie die je in een opleiding stopt en de beloning voor gelovigen die zij -naar verluid- in de hemel ontvangen.