Samadhi...

Samadhi is kortgezegd zonder wereld... zonder ervaring... zonder persoon...

Toegevoegd op 09-06-2009 21:16:03
Maar dat gebeurt pas als het goed lukt... Na vele jaren en dan nog niet voor iedereen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je daar belandt bent... Kan je er dan zelf weer uit komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er niet inkomen en er ook niet uitkomen...
Als je erin zit weet je het niet en als je eruit bent herinner je je dat je er in was... Zo zit dat... Eigenlijk hetzelfde als een goed boek lezen... Als je erin zit weet je niet dat je een boek leest en als iemand je vraagt: Is het een goed boek, dan ben je eruit en dan pas zie je dat je in het boek zat...
Gekkenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En geldt dat voor iedereen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je eerst langs, het gekkenhuis van gedachten. Maar ik neem aan dat je daar voorbij wil? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan zit ik in mezelf... Dan ben ik twee en niet één...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moest eens weten hoeveel mensen zichzelf nog nooit ECHT zijn tegengekomen.
Als je mediteert beweeg je meestal niet dus de plek verandert niet.
Je probeert gewoon niet te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus proberen niet te denken is mediteren?
Aandacht. Ik probeer te zitten in aandacht. Uiteraard wil dat niet altijd meteen lukken, dan is 'gekkenhuis' eigenlijk best een goede omschrijving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemandsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat klopt idd... of zo zou je het ook kunnen zeggen, maar of iemand het snapt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je gedachten hebt losgelaten: niets > leegte > innerlijke rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de immersieve wereld ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jezelf!! In je ziel ga je zitten.