Kan een vis vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan vallen wel ja

Het beste antwoord

Vreemde goeie vraag, Een vis heeft een zwemblaas die de vis in een perfect evenwicht houd ten opzichten van het water om hem heen ,hierdoor zal hij niet zakken of gaan drijven. Bij een zieke vis is de zwemblaas vaak aangetast of er zijn gassen in zijn darmen waardoor hij zinkt of gaat drijven. En kan hij vallen? Ja zeker als hij boven water uit springt om een insect te vangen valt hij weer terug, logisch he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee hij heeft een orgaan dat met lucht gevuld is, knijpt hij dat een beetje dan neemt het volume af en de soortelijke massa toe en dan zakt hij omlaag... Vallen kan de vis niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is technisch gezien 't verschil tussen vallen in de lucht en vallen in een vloeistof? 'T laatste gaat alleen wat langzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vis kan dus niet op de bodem vallen, wat in de lucht dus wel kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. En niet alleen platvissen kunnen op de bodem vallen.
Een vliegende vis valt steeds weer in 't water na een vluchtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan vallen wel ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vis kan op het droge vallen...

Dus op een vissersboot, bij de visafslacht, bij de visboer, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vallen in het water gaat veel langzamer dan vallen in de lucht, door de opwaartse druk van het water.
Als een vis niet meer zwemt dan zakt hij langzaam naar beneden. Dat is dus eigenlijk vallen. Alleen omdat het zo langzaam gaat kan hij zich als het ware opvangen. Net als een vallende vogel kan beslissen om weer te gaan vliegen, en dan dus stopt met vallen.

Een dode vis zal (nadat hij even aan de oppervlakte heeft gedreven) uiteindelijk naar de bodem vallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherp opgemerkt bas
uiteraard kan een vis vallen. Zoals alle voorwerpen met een massa is ook een vis onderhevig aan de zwaartekracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een waterval kan een vis zeker vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe goed die vis kan fietsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want hij is met lucht gevuld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. 'K zie het al voor me!!!!