Hoe kan een lymfeknoop inkt zuiveren als het toch wordt opgeslagen?

Dus als je een tatoeage wil zetten, en de inkt komt door weefselvloeistof in je lymfevaten. Gaat vervolgens naar je lymfeknoop en wordt daar gezuiverd, maar als het toch wordt gezuiverd, waarom wordt er alsnog in je lymfeknoop inkt opgeslagen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

In de lymphknoop worden de inkt deeltjes eruit gehaald en vastgehouden. Ze blijven daar heel lang zitten, maar kunnen er weinig kwaad doen. De lymphe stroomt verder door naar de bloedvaten en is dan gezuiverd van de inkt. Als inkt deeltje ed in de bloedbaan terecht komen kunnen ze schade aanrichten in gevoelige organen, zoals de hersenen.