Waardoor ontstaat het kuiltje in de wangen en is dat erfelijk?

Sommige mensen blijken deze kuiltjes te hebben. Maar zijn dat bepaalde spiertjes die daarvoor zorgen of de dikte van de wangen ter plaatse?

En heb je grotere kans als je ouder(s) het ook hebben, recessief dan wel dominant?

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie
11.8K
BarendV
7 jaar geleden
Goeie vraag. De wetenschap is er niet over uit als ik de wikipediapagina hierover moet geloven. https://en.wikipedia.org/wiki/Dimple

Het beste antwoord

Kuiltjes in je wangen worden veroorzaakt door een kleine vervorming van de wangspier, waardoor de huid van de wang strak trekt als het beweegt, en kuiltjes creëert. Deze schattige eigenschap van het gezicht is meestal een genetisch overgedragen eigenschap.
fremar