Als een koe een wind laat maakt die dan ook geluid?

Vele dieren laten winden net als de mens. Door de werking van de sluitspier in de billen etc kan er bij mensen vaak een hard/hoorbaar geluid ontstaan, maar is dat ook bij andere dieren zo, bijv. de koe? Of zijn die zo 'open' dat ze niet echt hoorbaar zijn?

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad.... je kan er opnames van beluisteren op Youtube.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een boer heeft naar zijn koe
best wel gevoelens toe.
Behalve als hij achter d'r staat
en wind als de donder gaat!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een boer heeft naar zijn koe
best wel gevoelens toe. Het originele gedichtje van Lévi Weemoedt (I.J. van Wijk) uit de bundel 'De Zachte stal' gaat als volgt verder:
Maar hoe
moet
die koe
dat gevoel
naar zichzelf toe
hanteren Bedoeld als parodie op het nietszeggend gebruik van bv: naar mijzelf toe, naar hem toe enz.enz.

Antwoorden (1)

Ook bij de koe hoor je geluid.
De koe heeft een nogal vloeibare ontlasting, is chronisch aan de diarree.
Als de anus van de koe heel open zou zijn betekende dat de koe voortdurend zijn ontlasting zou laten lopen. Dat doet de koe niet dus de anus van de koe is dus niet heel open.
Bij het laten van de wind, en koeien produceren heel veel winden, zal de anus zich openen, en met de aanwezige slappe ontlasting, zal de koe bij het laten van een wind een beetje pruttelen, door het ontbreken van billen.

De productie van methaan, dat zit in de wind van een koe en van de mens trouwens ook, is een grote bron van de methaanproductie op de wereld en mede veroorzaker van de opwarming van de aarde omdat methaan een 10 maal sterker broeikasgas is als koolstofdioxide.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ en is goed te horen