Hoe veel betaal je gemiddeld voor een Shettland-pony?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wou je dr een gaan kopen dan??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil er 6 kopen,ze staan tegenover mijn huis maar worden niet zo best verzorgd,ze krijgen geen enkele aandacht ik heb er 6000 voor over

Het beste antwoord

dat hangt er helemaal vanaf.
veulentjes en hengsten zijn een stuk goedkoper dan volwassen merries.
veel pensions nemen echter geen hengsten aan, zodat je dan toch nog de castratiekosten hebt.
vergeet ook het verplicht chippen niet, als dat nog niet is gedaan.
verder lees ik op bokt (een paardenforum), dat je toch wel aardig wat geld kwijt kan zijn aan dierenarts, stalling en hoefsmid.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor een gemiddelde Shetland pony betaal je tussen de € 200 en de € 800
Hier zit een groot verschil tussen, maar dit ligt aan de eigenaar van de pony, de vader/moeder van de pony en de Shetland pony zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben 50 Euro voor een jonge hengst betaald, dat was de prijs die de slager zou betalen.
We hebben echter veel kosten gehad.
Dus is het inderdaad belangrijk welke eigenschappen en verzorgingspakket in de prijs verpakt zitten.
Ga je niet fokken , heb je een gazon en tijd, dan ben je met een hengstenveulen het voordeligst uit.
Deze hebben weinig economische waarde maar je kunt er een beste pony van maken.
Goed onderhandelen is een must.
Castreren is wel aan te bevelen.
Bezuinig niet op de prikken en ontworming etc.
Veel plezier!!