Welke structuur zit er aan de buiten-onderzijde van de oorschelp van de kat?

De zichtbare oorschelp van een kat is een soort driehoek. Aan de binnenkant van de buitenzijde van die driehoek zit een wat kronkelige structuur. Wat is dat voor structuur, en waartoe dient hij?

Cryofiel
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

De buiten-onderzijde van de oorschelp van de kat is bedekt met een dun laagje haar. Daaronder bevindt zich een laagje vettige huid, dat de oorschelp beschermt tegen vocht en bacteriën.
Bronnen:
4 maanden geleden