Hoe komt een slang aan zijn spieren?

En dan bedoel ik met name de Anaconda wurgslang want ik zat net Dicovery Channal te kijken en daar zeiden ze dat een Anaconda 130 KG spiermassa heeft..

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Erna55
8 jaar geleden
Een slang wordt geboren met spieren. Omdat de Anagonda zo grigantisch groot kan worden, zal zijn gewicht aan spieren ook groot zijn.
Wanneer hij groeit, groeien de spieren mee. Ze kunnen 9,5 meter lang worden en wegen dan rond 200 kilo.

Het beste antwoord

Je zou het niet zeggen als je zo'n langwerpig vaak smal diertje als een slang ziet maar zij hebben gewoon spieren voor de voortbeweging en daar worden ze mee geboren. Spieren zitten via pezen aan botten bevestigd en het slangenskelet bestaat in hoofdzaak uit ruggengraat en ribben. Uit het feit dat slangen zich met behulp van ribben en spieren voortbewegen kan je opmaken dat de meeste spieren van een slang aan de ribben zijn bevestigd. Ook de spieren waarmee een anaconda zulke indrukwekkende prestaties verricht.