Hoe scherp is de snavel van een arend?

Is de snavel alleen maar een kromme haak zonder scherpe randen om het vlees van de prooi vast te pakken en los te scheuren, of heeft de snavel scherpe snijranden waardoor er naast losscheuren ook in stukjes gesneden wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Denk dat je er wel van uit mag gaan dat er een scherpe snijrand aan zit.

Het beste antwoord

De snavel van een arend is wel scherp maar dient allereerst om stukken vlees van de prooi los te scheuren. Om die vervolgens in kleine stukjes te knippen is de snavel niet geschikt. Bij gevechten en ter verdediging gebruiken arenden dan ook hun klauwen en nooit hun snavel.