Wat voor bij (of vlieg?) is dit?

Het is niet zo'n duidelijke foto, maar deze bij of vlieg landde vandaag op mijn boek. Hij was klein, ik denk 1cm lengte, een beetje harig en er zat stuifmeel aan zijn achterpoten.
Het leek eigenlijk precies op een bij, maar dan een stuk kleiner.
Wie herkent dit beestje?

http://i61.tinypic.com/2lmw3f9.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (2)

Dit is zo te zien een wesp.
Deze heeft de kenmerken en kleuren van een jonge wesp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is geen wesp, of in elk geval geen gewone wesp.
Mijn wesp is namelijk donkerder, kleiner, hariger én heeft stuifmeel aan zijn achterpoten..
Had al een antwoord geplaatst, omdat ik dacht dat het een van de velen soorten wespen was.
Maar omdat je schreef dat hij erg klein was voor een bij en stuifmeel aan zijn poten had, denk ik niet dat het een wesp is, maar een wilde bij.
Die zijn er in heel veel soorten en de lathyrusbij lijkt er het meeste op.