Een vleermuis is het enige zoogdier dat kan vliegen

Toegevoegd na 4 minuten:
de definitie van vogel is volgens Van Dale:

 vo·gel de; -s, -en 1 m met veren bekleed warmbloedig gewerveld dier dat vleugels heeft en zich door eieren voortplant: de ~ is gevlogen de gezochte of degene die we wilden spreken is verdwenen; (Belg) een ~ voor de kat zijn reddeloos verloren 2 m,v persoon: een vreemde ~

Er staat dat een vogel zich d.m.v. eieren zich voortplant. Aangezien een vleermuis geen eieren legt, lijkt het me dus geen vogel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het enige antwoord is: nee!

Mocht je er nog meer van willen weten, lees dan hier verder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleermuizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze hebben geen veren maar een vlieghuid. En leggen ook geen eieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Een vleermuis is een zoogdier.

Alleen het feit dat je kunt vliegen maakt je nog geen vogel - een heleboel insecten kunnen ook vliegen, en er zijn vogels die het niet kunnen. Dit alleen is dus geen goede maatstaf. Wat maakt je dan wel een vogel?

- Veren.
- Holle botten om gewicht te besparen.
- Jongen door het leggen en uitbroeden van eieren.
- Snavel zonder tanden.

Een vleermuis heeft geen van dit alles, maar wel een huid met dunne vacht, ze baren levend, en voeden hun jongen moedermelk - kenmerken van zoogdieren. Ook de skeletstructuur komt meer overeen met jou dan met een vogel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien hebben ze ook een andere soort vleugels dan vogels. Waar vogels drie lange "vingers" hebben die dezelfde kant op staan, waaruit de veren komen, vliegen vleermuizen dankzij een stuk huid dat tussen de vijf gespreide vingers in zit als een stuk zeil.