Weet iemand waar deze eitjes van zijn?

Van de week kwamen we er achter dat er een diertje eitjes op ons raam had gelegd. Welk diertje zou het zijn, zelf denken we een vlinder maar welke??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
2K

Antwoorden (1)

Vlinder leggen hun eieren op de waardplant. De rupsen gaan dan ook meteen eten als ze uit het ei zijn. daarom kan het geen vlinder broed zijn.

Zie bron http://www.youtube.com/watch?v=giCT5RZQ2SI

Het zijn dan ook eieren van een slak.
Slakken laten hun eieren op de meest gekke plekken los, zo ook op glas. De jongen gaan direct op zoek naar eten in de omgeving waar ze geboren zijn.

In de bron een voorbeeld van de poel slak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vind ik wel knap want uit de uitgekomen eitjes zijn toch echt rupsjes gekropen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=EQ_j-Xu-rew Dit is er uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke de video overtuigd dat er een spanrups over de vinger loopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:) Dank voor het antwoord, ik hoop dat ze het overleven.