Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wil weten wat voor ras ik op mijn foto heb..want dat katje zou ik graag willen ,maar kan het nergens vinden heeft iemand een idee???

Ik zal een foto meezenden..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
838
Ritsuka
10 jaar geleden
dat is geen gewone kat, dat zie je zo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is een Bengaalse tijgerkat, de Asian Leopard Cat , een wilde kat. De ALC behoort tot de groep van de dwergtijgerkatten, maar de grootte ervan verschilt per regio. Hij komt voor in Zuid-en Zuidoost-Azië, van Oost-Pakistan en India via de Himalaya en China tot Mantsjoerije en Oost-Siberië, Taiwan, Japan en Sumatra, Java, Borneo en de Filippijnen. Het zijn goede zwemmers, die gemakkelijk eilandjes voor de kust kunnen koloniseren. Het is een roofdier, dat voornamelijk op kleine zoogdieren als knaagdieren en op vogeltjes jaagt. Ook hazen, en jonge herten worden gegrepen, evenals paling en andere vissen, reptielen en insecten. Hij jaagt 's nachts en in de schemering, maar hij is ook geregeld overdag actief, en de activiteitsperiode kan zeer verschillen per individu. Het zijn goede klimmers en zwemmers.

Deze kan je niet als huisdier houden. Wel de Bengaal, een kruising van de ALC met de huiskat.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wilde deze link van Amadea eens openen,maar toen stond er,zelfs na meerdere pogingen:"Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.jewel-bengals.be" Maar probeer de volgende eens,dit zijn wel goede huiskatten,
"De Bengalen"
Een nog nieuw kattensras: http://mijnbengaaltjes.nl/bengaal/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding