Indien je een lintworm hebt, kan je door boven een kop koffie te hangen met wijd geopende mond de lintworm verwijderen: de lintworm zal via de mond naar buiten komen en zich begeven naar de koffie. Je hoeft hem er dan alleen nog voorzichtig uit te halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik snap niet dat iedereen een duim omlaag geeft want dit is namelijk de manier die werkt en hoe het tot voor kort ging. Voordat ze medicijnen ervoor hadden,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je wilt dat mensen je antwoord serieus nemen, zeker als het geen serieus antwoord lijkt, dan moet je er een bronvermelding bij doen. Dus zet er gewoon even bij dat je het van http://wetenschap.infonu.nl/diversen/781-weetjes-good-to-know-i.html hebt.

Andere antwoorden (2)

Als je denkt dat je een lintworm hebt, ga eerst even naar een arts, en laat dat dan controleren.Als je in gewicht afneemt kan het ook een andere oorzaak hebben.Als blijkt dat je een lintworm hebt weet de arts er wel een oplossing voor, om hem kwijt te raken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is het lintworm bij je zelf of bij een huisdier? Bij jezelf: ga naar de huisarts, laat hem of haar bevestigen dat je lintworm hebt en neem de medicijnen waar je vervolgens een recept voor krijgt in volgens voorschrift.

Bij een huisdier: ga naar de dierenarts, geef aan dat je hond/kat lintworm heeft en koop het juiste middel (bijvoorbeeld Panacur) dat je op de juiste manier toedient.

Belangrijk is ook om te begrijpen hoe besmetting tot stand is gekomen om dat een volgende keer voor te zijn. Dieren krijgen lintworm meestal via vlooien. Is de kat of hond eenmaal besmet, dan blijft het dier zichzelf besmetten via die 'rijstkorreltjes' die uit z'n poepertje komen. Behandeling tegen lintworm is in zo'n geval dus ook: ontvlooien en de omgeving waar de kat of hond veel is ontsmetten (tegen vlooien behandelen en mandjes uitwassen; dat werk).

Lintwormbesmetting bij de mens loopt veelal via dieren en de ontlasting van besmette dieren. Dan is het dus zaak om uti te zoeken waar de besmetting vandaan kwam en die te bestrijden of laten bestrijden.

Succes.