Is het afknellen van lichaamsdelen schadelijk?

Ik slaap regelmatig met een arm onder mijn borst en word dan wakker met een slapend arm. Door al die tintelingen in mijn arm heb ik er niet zo'n goed gevoel over.
Maar is dit schadelijk voor mijn arm en de doorbloeding ervan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (5)

Volgens mij is het niet schadelijk.

Iedereen heeft hier last van; tenminste ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, de bloedtoevoer naar de arm is even een beetje verstoord geweest maar daar kan het lichaam wel tegen. Het heeft geen blijvend effect op de bloedsomloop. Ik heb dat al vijftig jaar met regelmaat gehad en leef er nog steeds vrolijk op los. Don’t worry, be happy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het veel in mijn zwangerschappen, lastig maar niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo erg kan dat niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooie is dat je lichaam je waarschuwd voordat het gevaarlijk wordt, je ontwaakt beweegd je arm en de doorbloeding komt weer op gang. Als dat niet zou gebeuren zou het lichaamsdeel op den duur kunnen af gaan sterven maar het lijkt me dat dit wel enige dagen zal duren...