Waarom zitten er muggen onder mijn lamp?

Ik woon in thailand. Elke dag (als de zon ondergaat) komen er muggen. Ik gebruik een fly-swapper. Dan komen ze terug later op de avond (uur of 23:00). Ik heb gelezen dat muggen niet op het licht afkomen maar op lichaamwarmte en geurtjes. Ik heb ook gelezen dat ze zich in het water voortplanten.

Nu zit er ineens (onder mijn tl-lamp) ongeveer 214235235 kleine vliegjes. Althans..dat dacht ik. Ik heb ze ge-fly-swapt en ik heb een kleintje naast een grote gelegd (die ik eerder vermoord heb) en het zijn echt kleintjes.

Is dit een nieuw uitgekomen nest? Waarom zitten ze daar? Heeft het meppen van muggen hier wel zin...ik bedoel...ik maak er eentje dood en de dag erna is hij er weer (als het ware)....kan ik muggen uitroeien door elke avond in dezelfde plek alles te moorden...of komen ze dan van een andere plek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Het beste antwoord

Muggen en vliegjes komen uit eitjes die dan eerst larven worden die groeien en vervellen een aantal keren, daarna verpoppen ze zich en als alles mee zit, komen daar dan de vliegen en/of muggen uit.
Zie je kleine vliegjes, dan is dat dus een ander soort die niet zo groot wordt, want het vliegje zelf kan niet meer verder groeien, groeien doen alleen de larven.
Om de zelfde reden groeien ook kevertjes , torren, motten en vlinders nooit meer.
Uitroeien doe je het nooit, ze zijn trouwens heel erg nuttig in de natuur en dus ook voor jou.
De larven vreten allemaal viese , verotte dingen op die anders zouden blijven liggen.
In een land als Thailand praat je over honderd duizenden tonnen rottend afval!!!!!!!!
Probeer met citroengras wat zeker in jouw land groeit om de insecten weg te houden.
En niet te veel licht aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze komen op het licht af, daarom is dat zo...

En ze hebben allemaal ogen en licht zie je van verre...

Dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een redenatie is dat insecten om je lamp blijven cirkelen omdat ze zich op het licht orienteren. Als ze in een richting willen vliegen en een bepaalde richting tot een helder lichtpunt gebruiken, dan is dat bij een lamp funest: Ze draaien een rondje.

Jij kan nooit alle muggen lokaal uitroeien door ze bij je lampje plat te slaan. Ze komen tot honderden meters ver op zoek naar jouw lekkere geur

Bij mijn weten groeien vliegen niet en zijn de kleintjes dus een andere soort. Ze zouden natuurlijk nu uit een 'legbui' van een volwassen vlieg gekomen kunnen zijn en allemaal tegelijk verpopt vandaag waardoor je ze nu bij zonsondergang bij je bureau krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan beter een paar grote klamboe`s om je hut heen maken die mugjes vermenigen sneller dan jij ze kan meppen.
en wat geurkaarsen waar ze niet tegen kunnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je er 1 doodmaakt komen er 5 op begrafenis zo lijkt het vaak