jazeker, het ziet er alleen niet erg elegant uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het wel eens met je antwoord dat het bij nood kan, maar een eend zal dit echt proberen te voorkomen. Ik heb wel eens gelezen dat een eend op het dak van een flat zat te broeden, daar is zij ook op geland. Ook wel eens dat de kleine eendjes naar beneden sprongen en door hun donsveertjes en lage gewicht toch heel beneden "landden". http://www.vogelbescherming.nl/ik__vogels_/vogelweb/q/overzicht/weblog/bericht/2298
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was niet of een eend het fijn vindt, maar of jij het KAN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een min van minnetje minkukel.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
+ van mij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sherpa: Ik weet dat het kan en daarom ook een plus.
Technisch gesproken zou dat wel kunnen, allen krijg je dan hetzelfde effect als het landen van een vliegtuig zonder landingsgestel. En watervogel zal altijd in het water proberen te landen. Daarom zie je een eend zelfs in de kleinste slootjes of poeltjes nog landen en niet op het land.

Op het land heeft een eend niets te zoeken en opvliegen doet hij ook het best vanuit het water.

Zelfs als er ijs ligt zullen ze daarop proberen te landen, wat onderstaand filmpje op bijzonder grappige wijze laat zien, vooral de eenden die doorschieten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er zijn wel verhalen bekend van eenden die op het dak van een flat broedden, dus die zijn er ook opgeland.

Toegevoegd na 41 minuten:
Een watervogel heeft zwemvliezen tussen de tenen. Niet watervogels hebben klauwtjes waarmee ze kunnen landen op een takje of paaltje.

Je ziet eenden nog wel eens landen op daken van schuurtjes of flats zoals anderen ook aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten.
Wij hebben hier al 3 weken 2 eenden die elke dag een keer of drie op het dak van ons schuurtje landen omdat ze dan brood krijgen.
Echt ze komen elke dag en landen dus op het dak van ons schuurtje.