Op Bali heb ik deze plant gefotografeerd. Hoe heet deze plant op het plaatje ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dit is de Witte Javaanse klaproos (Papaver rhoeas Java Blanco) heel typisch is dat hij in Java bijna niet meer voorkomt en blijkbaar op Bali wel. Waar in Bali heb je deze precies gevonden en hoeveel heb je er gezien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smartass, bij het zoeken op afbeeldingen in Google vindt ik hem toch niet hoor. Hoewel ik mij wel kan vinden in jouw antwoord dat het wellicht een soort papaver is. Maar ik heb zelf ook papavers in mijn tuin, maar die hebben toch vaak meer bloembladen (?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de foto aan een expert laten zien en hij vertelde me dat het inderdaad de Witte Javaanse klaproos is maar hij is gemuteerd want de oorspronkelijke Javaanse klaproos uit het Kemalang gebied heeft minder kenmerken van de Lotus waar hij dus ook voor wordt aangezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@smartass: Eh...(*blush*), als ik niet te brutaal ben..... weet die expert dan misschien ook of deze soort (desnoods via zaden) in Nederland verkrijgbaar is of uberhaupt te kweken is? Ik zou deze namelijk wel heel graag in mijn border willen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hen3ette daarin moet ik je helaas teleurstellen. Je kan als je al zaden weet te bemachtigen deze soort alleen kweken in een kas omdat de groei omstandigheden overeen moeten komen met die van het eiland

Andere antwoorden (2)

Het zouden de bladeren van de lotus kunnen zijn - stonden ze met hun voeten in het water?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een lotus.

Lotus hoeft niet altijd op natte grond te staan. Zie plaatje hieronder voor een lotus tuin in Bali.