Hoe weetje aan de geur van iemand of die gene bij je past?
Zoals jullie weten heb ik hier al een aantal eerdere vragen over gesteld. Nu ben ik dus bij deze vraag aangekomen.
Hoe weetje nou of die geur die hij heeft goed bij jou past? Als ik bijvoorbeeld bijmij vriend ben die eigenlijk nooit luchtjes op doet behalve deo dan ruikt die lekker naar zichzelf. Sommige hoor je dan zeggen " hij ruikt lekker fris&fruitig net als een echte man." Maar waar ruikt een echte man dan naar? Als ik aan mijn vriend ruik dan ruikt het vertrouwd en fijn echt naar hem. Niet een sterk overdreven geur maar gewoon normaal. Alsof ik bij hem thuis ben.(niet thuis van echt thuis in me eigen huis)
Is dit dan verkeerd qua combinatie qua geuren of juist goed? Verder als sommige mannen zweten stinkt dit onwijs, ik vind zijn zweet nooit stinken,iedereens ze zweet ruikt toch wel ongeveer hetzelfde? Je zou het ook in iemands afscheiding kunnen ruiken als die gene heeft geplast maar kom op, elke afschijding stinkt toch? Vooral als je heel lang iets heb opgehouden. En als je dan vind stinken dan zou die combinatie van feromonen al niet meer kloppen?
Wie kan me helpen om dit te begrijpen want ik ben het nu zo goed als zat zeg maar.. =p (kan pas lekker rusten voordat ik dit snap, klinkt stom maar zo is het wel )
Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel.. wat als je vriend normaal ruikt en dus ook niet drastisch lekker zegt dit dan wat over de combinatie van mhc-genen(afweersysteem)? Is het dan beter dat je voor iemand kiest die wel lekker ruikt of maakt dat niets uit?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.