waardoor vormt een bloem geen vrucht?

Waardoor Vormt Een bloem geen vrucht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Als een bloem niet bestoven is.er moet stuifmeel op de stamper komen van een andere bloem. Gebeurt dit niet, dan geen bestuiving en geen vruchtontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt
Het kan zijn dat de bloem alleen mannelijk is, dan is er geen vruchtbeginsel waaruit een vrucht kan vormen.

Ook kan het zijn dat er geen stuifmeel op de stamper van een vrouwelijke bloem terecht is gekomen.

Als een plant onvruchtbaar is, kan er nog wel een vrucht vormen, maar geen zaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt nog beter