Stel een man gaat op een dag vreemd met 2 vrouwen, ze raken allebei zwanger en de babys worden allebei op de zelfde dag geboren is het dan een 2ling?

Want ze hebben wel dezelfde vader!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

Nee, want ze moeten van dezelfde ouders komen, dus ze moeten ook dezelfde moeder hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor. Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was laast een 2ling geboren ze hadden een moeder en 2 vaders dus was benieuwd of het andersom ook kan dus -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Link? Onwaarschijnlijk verhaal, biologisch ook niet correct. Het zouden dan gewoon broertjes/zusjes zijn die tegelijkertijd in de buik opgroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tomaat: In principe ben ik 't met je eens, maar wat is nou eigenlijk het verschil met een twee-eiïge tweeling? In beide gevallen zijn er 2 bevruchtte eicellen, afkomstig van dezelfde moeder. In beide gevallen zijn het (half)broertjes/zusjes.
Nee natuurlijk niet. Ze zijn dan halfbroer en/of halfzusje. Een tweeling is gelijkertijd in dezelfde baarmoeder gegroeid.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als er twee eicellen zijn vrijgekomen die door verschillende vaders bevrucht worden?
Amadea
12 jaar geleden
Ze hoeven niet van hetzelfde zaadje te komen, het kunnen ook twee zaadjes zijn. In principe zouden het zaadjes van twee vaders kunnen zijn (wel een heel omslachtig proces), en ook dan zijn het dus geen tweelingen. Ook al zullen ze als zodanig worden opgevoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal niet snel voorkomen bij mensen dat zoiets gebeurd, maar er zijn diersoorten die sperma opsparen na de copulatie en voor de bevruchting. Ik vroeg me af of de definitie hierin voorziet. Ik ben het sowieso met je eens en de opmerking dat ze als tweeling worden opgevoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een nestje kittens kan wel van 3 of meer vaders zijn!
Een tweeling wordt uit 1 eicel geboren, uit een buik. Deze man heeft dan 2 verschillende eicellen bevrucht, dus geen tweeling natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van een twee-eiige tweeling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het bewijs daarvan zit naast me op de bank een 2 eiige tweeling dus hihihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Een eeneiige tweeling ontstaat uit 1 bevruchte eicel en een twee eiige tweeling uit twee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
twee eitjes door dezelfde man bevrucht
De term meerling verwijst naar meer dan één individu in dezelfde baarmoeder gedurende de zwangerschap. Meestal worden de leden van een meerling geboren op dezelfde dag.
Je heb zo en zo een 1 eiige en een 2 of meereiige tweeling 1 eiige tweelingen zijn identiek en 2 of meeereiige kunnen totaal verschillend het kunnen jongens en meisjes zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
het zal je vader maar zijn overal kinderen maken ze moesten er een knoop in leggen