wat is de snelste (makkelijkste manier) om je voet,hand te laten slapen?

Toegevoegd na 5 minuten:
hoe zou ik dan moeten gaan zitten of lichen? en welke toevoer? want als ik de slagader afknel word mijn hand alleen maar blauw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
33.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je pret niet bederven, maar opzich is het niet handig als je handen blauw worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was dat mijn vraag?
Amadea
12 jaar geleden
Wat hebben tieners toch vreemde wensen. Wat heb je hier nou aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij liever een bloedprop in je hersenen dan ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik toch zooooo'n rotgevoel! Waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
warom begin je over mastruberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoor geen duidelijk antwoord dan is het toch ook een goede vraag? maar blijkbaar is er geen manier om expres je hand te laten slapen of je been...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij is een beklemde zenuw altijd wel erg effectief gebleken, maar kan niet zeggen dat het een aanrader is overigens :)

Het beste antwoord

in tegenstelling tot wat in de antwoorden wordt beweerd (en wat ik vroeger zelf ook altijd dacht moet ik eerlijk zeggen) komt het tintelende en soms zelfs pijnlijke gevoel NIET van het herstel van de bloedsomloop maar van het herstel van afgeknelde ZENUWEN!!!!

Dus erop drukken helpt maar de ledemaat in een scherpe knik zetten (maar ja is wel slecht he) werkt nog beter

Toegevoegd na 2 minuten:
zie ook de link waar die beknelde zenuw wordt beschreven EN met als voorbeeld van mensen die het "gewoon" hebben (en er dus ook niet van af komen door schudden/bewegen, vreselijk is dat)
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt zoon antwoord heeft nut op zoon vraag. beter dan al die mensen die andere antwoorden herhalen of anders beschijven.

Andere antwoorden (6)

De bloedtoevoer afknijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even de bloedtoevoer (wat aderen) af te knellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij gaat het altijd vrij rap als ik op mijn knieën zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel voor je hand, namelijk door een langere tijd je hoofd te ondersteunen waarbij je hand een hoek van +- 90 graden maakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat in dit geval inderdaad om je aderen, niet je slagaderen. Je slagaderen dichtknijpen is ook bijna onmogelijk omdat bijna alle slagaders diep in het lichaam liggen.

de makkelijkste manier (niet de snelste) is een hele tijd in een auto te zitten zonder te bewegen.
Je aderen in je benen werken namelijk door het bewegen van je spieren in je benen.

de snelste manier is wel om een ader af te knellen
om te begrijpen hoe aders in je benen werken zie bron.

pas wel op met het laten slapen van ledematen, het kan namelijk zenuwbeschadiging, kramp en blessures tot gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer ik G.V.zit door te kijken, leun ik altijd met m'n ellebogen, op m'n benen. Terhoogte van m'n knieën. Dan duurt het niet lang of vanaf m'n kuiten tot mn tenen slaapt de boel dan. Zo erg dat ik er niet op kan staan. Voorzichtig doen dus.
Suc6 verder.