Kraakt een kokosnootkrab of klapperdief kokosnoten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verzin je ze!

Het beste antwoord

De naam klapperdief is afgeleid van het verhaal dat deze dieren glimmende voorwerpen zoals pannen en bestek uit huizen of tenten "stelen".

Deze dieren kunnen de kokosnoot niet volledig "kraken" maar zij maken gaten in de noot om daardoor bij de binnenste van de noot te komen. Zie bron bij "Diet".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Birgus Latro oftwel Klapperdief kraakt ze inderdaad met zijn machtige klauwen.
Het blijkt trouwens een populair huisdier te zijn ?!?
Misschien in krakerskringen....
AWM
14 jaar geleden
Geloof vooral niet het volgende wat enkele mensen zeggen over de kokosnoot krab, namelijk dat het een misvatting is dat klapperdieven kokosnoten kunnen openen. Dat kunnen ze wel degelijk. De kunst om een kokosnoot open te maken hanteren ze vrijwel dagelijks. Daarnaast voeden ze zich ook met allerlei andere vruchten en dieren. Ze zijn niet zo snel, maar kunnen wel in bomen klimmen. Dan zoeken ze naast vruchten ook naar nesten met jonge vogels. Ook zijn andere krabben soms een prooi voor de klapperdief.