Slapen deze beestjes?

Waar ik benieuwd naar ben zijn mieren en vliegen slapen die ik zie ze meestal rondlopen/vliegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

ja die slapen ook net als iedereen.Mieren slapen onder de grond dus dat zie je niet en vliegen gaan s nachts vaak ergens zitten/hangen tot het weer licht wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk slapen zij ook als jij je te ruste hebt begeven en ze dan dus niet kunt waarnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt: waar zijn ze nu? dan is het antwoord: mieren houden een winterslaap, die komen in de lente weer tevoorschijn.
De meeste vliegen gaan dood, en in de lente komen de eitjes die de vrouwtjesvliegen aan het eind van hun seizoen hebben gelegd uit, en dan is er een nieuwe generatie vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk slapen ze ook. Mieren slapen in hun mierenhoop, en vliegen onder een blad of zoiets.
Maar inderdaad, vooral mieren zie je altijd rondrennen. Als een troep slaapt, gaat een andere troep weer op pad ('nachtdienst'..). Maar ze slapen wel.