Zijn er kipsoorten die ouder kunnen worden dan de mens?

Uitgaand van de gemiddelde leeftijden binnen het soort.

Ik kan me het niet voorstellen, maar iemand tijdens een antwoord op goeievraag beweerde het en kon maar geen bron noemen. Bij deze dus een verzoek erna.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De 'oudste kip ter wereld' is 20, dus ik denk niet dat er een kippensoort bestaat die ouder wordt dan de mens. Of er moet een andere planeet zijn met oudere kippen...

Toegevoegd na 51 seconden:
Er staat trouwens ook dat kippen gemiddeld zo'n 8 jaar kunnen worden (mits in goede staat en conditie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien die bron er dan even bijzetten, wel zo handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo, hij staat er ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dankjewel voor de positieve reactie!

Andere antwoorden (7)

volgens bron worden ze maximaal rond de 20 jaar

Leeftijd
De maximale leeftijd van een kip is afhankelijk van het ras. De 'gewone' bruine industriekippen, de hybriden, worden vaak niet ouder dan een jaar of 3. Maar sommige rassen kunnen wel 20 jaar oud worden. Verder spelen ook de levensomstandigheden van de kip een belangrijke rol. Gemiddeld worden de meeste rassen niet ouder dan 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ze worden helaas niet ouder haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed afgekeken van het antwoord hierboven
Alleen symbolische kippen, zoals de 'kip met gouden eieren' worden wel eens ouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stenenbeeld van een kip wordt ouder dan een mens. Maar een gewone kip haalt dat bij lange na niet.
13 jaar geleden
Ik denk dat degene die dit beweerde, het verschil tussen een kip en een papegaai niet kent!
Een papegaai zou nog wel eens een mens kunnen overleven, maar een kip? Ben je mal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie wipkip in een plantsoentje met weinig hangjongeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs de Kip-caravan overleeft de mens niet.
jc54
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. Alhoewel je wel eens de indruk krijgt als je een verkeerde kip hebt gekocht. Ze noemen dat wel kippen met 1.000.000 vlieguren. 1.000.000 : 24 = 41666 dagen : 365 = 114 jaar. Potjandozie je hebt gelijk het kan toch.