Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De wetten van de luchtvaart gelden;

Enkel als je een document hebt waarin wordt verklaard dat de betrokken luchtvaartexploitant beschikt over beroepsbekwaamheid en organisatie om luchtvaartuigen veilig te exploiteren, mag je iets in het luchtruim uitvoeren.

Je moet door het luchtruim, om de ruimte in te kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, en op de maan kun je gratis parkeren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij nader inzien denk ik dat het niet mag.
Je zou maar zo tegen een vliegtuig op kunnen botsen.
Eerst vergunningen aanvragen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
respect als jij een eigengemaakte raket hebt die echt werkt, maar volgens mij is er geen wet tegen omdat niemand het ooit heeft geprobeerd

Toegevoegd na 13 minuten:
natuurlijk mag het niet, dat sommige mensen dit antwoord nog zo serieus nemen :S
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me stug dat je dat gaat lukken. Maar ik denk niet dat, dat mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet je ruimte vaartuig eerst laten keuren, en daarna heb je toestemming nodig om ergens een lanceerplaats te creëren. Vervolgens heb je toestemming nodig om van het luchtverkeers ruimte gebruik te mogen maken! Dus er is veel geld en administratie mee gemoeid!
Als 1ling met een beperkte beurs kun je het wel schudden denk ik!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Steve, in Nederland mag dat niet. Maar....., wie zal jou eigenlijk tegenhouden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet vanuit Nederland; daar moet je eerst een rijbewijs voor hebben, een vliegbrevet voor aanschaffen, een keuring van de warendienst en van het RDW ondergaan en --niet onbelangrijk-- vluchthavenbelasting en BTW voor betalen.
Waarschijnlijk mag je daarna pas vertrekken als de ramadan voorbij is en dan niet vanuit Nederland vanwege geluidsoverlast, luchtvervuiling en mogelijk dierenleed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik me niet vergis, maar ik vind de bron zo snel niet, moet je voor alles dat hoger vliegt dan 100 meter vergunning/toestemming van de luchtverkeersleiding hebben of iets dergelijks.
Voor zover ik weet gaat dat zelfs op voor een vlieger!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
JA! De google lunar x prize challenge is het toneel daarvoor. 30 miljoen staat je te wachten + bonussen (5 miljoen per stuk) voor bijv. Het vinden van het landingsgestel waarmee ze in 1969 zijn teruggeschoten naar de aarde.

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.googlelunarxprize.org/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Er zijn natuurlijk wel regels waaraan je zult moeten voldoen, je maakt immers gebruik van een bepaalde locatie om te starten en begint je weg in het luchtruim. Daar gelden gewoon regels voor. Wat je buiten de aarde doet, is helemaal jouw zaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding