Hoezo worden we niet misselijk op aarde?

De aarde heeft een hoge snelheid, hoezo worden we dan niet misselijk, of voelen we die snelheid niet?

Ik heb al zo'n idee, maar misschien weet iemand het preciezer?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoop dat jij je idee zelf ooknog post.

Het beste antwoord

We ervaren snelheid niet als dusdanig. Als je in een vliegtuig zit en je gaat 1000 km/h ervaar je deze snelheid ook niet.

Het is de versnelling die we voelen en het visuele gedeelte ( grond die onder ons doorgaat vanuit de lucht bezien ) ervaren we als snelheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij merken niets van de draaing van de aarde, hierdoor worden we dus ook niet misselijk. Volgens mij heeft dit iets met zwaartekracht te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hebben dezelfde snelheid als de aarde, daardoor is onze versnelling ten opzichte van de aarde 0.

Het is ook niet snelheid op zich waar je misselijk/draaierig van wordt, maar het gevoel van versnelling (bijvoorbeeld in de achtbaan), snel draaien ten opzichte van de grond, of heen en weer schudden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niets voelt, dan wordt je zelfs niet misselijk als je in hete hoofdwas zit van je wasmachine...